Különleges játékosok az LRB 2.0-hoz

Titkos fegyverek és Sztárjátékos Pontok

- A csapattárs eldobása és annak sikeres földetérése pontos passznak számít, így a játékos 1 SZP-re jogosult.
- A Mordállyal végrehajtott és sikeresen elkapott passzért ugyanígy jár az 1 SZP.
- A titkos fegyverekkel okozott sérülésekért jár a Sztárjátékos Pont.

Különleges játékosok

A Titkos fegyver és Mágia használók és a többi alant felsorolt játékos mind Különleges játékosnak számít. Minden csapatnak lehetősége nyílik három Különleges játékos szerződtetésére, Törpék, Goblinok és Félszerzetek ezeken felül még két titkos fegyver vagy éppen tiltott étek használót fogadhatnak. Egy típusból legfeljebb két játékos szerződtethető.

A Melákok is Különleges játékosnak számítanak, de számukat a szabálykönyv limitálja.

Tehetséges játékosok: bármely, a csapatlistáról szerződtethető játékosnak lehet különleges tehetsége, amivel egy extra jártasság kategóriát kap, például egy Nemestündér játékos vehet föl Erő jártasságokat. Beleszámítanak a pozíciók maximális számába (pl. 4 Ember rohamozó). Erő jártasság kategóriát legalább 3-as erejű játékosnak lehet választani, míg ügyesség és passz kategóriát legalább 3-as ügyességgel bírónak.

Szövetségesek (választható szabály): amennyiben használjátok ezt a szabályt csakis mezőnyjátékosok lehetnek szövetségesek (legalább 6 pozícióval). Csakis egy faj engedélyezett. A Káosztörpe és a Szaurusz szövetségesek száma limitált, belőlük csak kettő szerződtethető. Titkos fegyverrel rendelkező szövetségesek két helyet foglalnak a Különleges játékosok keretéből.

Csapat

Szövetségesek

Amazon

Ember

Káosz

Káosztörpe, Sötéttündér, Goblin, Skaven

Káosztörpe

Káosz, Goblin, Ork

Sötéttündér

Káosz

Törpe

Ember, Ogár

Goblin

Káosz, Skaven, Ork

Gyíkember

Ember, Nemestündér

Félszerzet

Ember, Erdőtündér

Nemestündér

Ember, Erdőtündér, Gyíkember

Ember

Törpe, Félszerzet, Nemestündér, Erdőtündér, Északi

Északi

Törpe, Ember

Ork

Káosz, Káosztörpe, Goblin

Skaven

Káosz, Goblin

Élőholt

Káosz, Sötéttündér

Vámpír

Káosz, Ember

Erdőtündér

Félszerzet, Ember, Nemestündér



Titkos fegyverek

Titkos fegyvereket nem lehet jártasságokkal kombinálni, kivéve a Bombát és a Méregszél gránátot. Mivel ezeket is dobni kell a Passz kategória jártasságai használhatók. A Profi jártasság páncél és sebzésdobás kivételével alkalmazható.
Az edző dönthet úgy, hogy a játékos nem viszi fel a pályára fegyverét. Ezt felállás előtt közölni kell az ellenfél edzőjével.

Bokszer: bármely játékosnak lehet, +1-et ad a páncél vagy a sebzésdobásra. Ezt a módosítót semmi mással nem adhatod össze, de kombinálni szabad. A játékos csak fél helyet foglal a Különleges játékosok keretéből. Büntetés: 10+. Ár: ingyenes.

Bunkó: blokkolás akció helyett azonnal tégy az áldozatnak páncéldobást. Amennyiben az eredmény több, mint a játékos páncél értéke, fektesd el és dobj sebzést. Ezen fegyver használata kombinálható a Jókora ütés jártassággal. Büntetés: 8+. Ár: ingyenes.

Ezeket a fegyvereket akár középkezdés előtt is odaadhatod a játékosaidnak, vagy elveheted tőlük, csak figyelj a Különleges játékosok darabszámára. Nemestündérek nem alacsonyodnak odáig, hogy tiltott fegyvereket használjanak.

Extra játékosok listája

Pozíció

Ár

M

E

Ü

P

Jártasságok

Jártasság kategóriák

Csapatok

Törpe Halálhenger

160.000

4

7

1

10

Masszív, Többszörös Blokkolás, Jókora ütés, HALÁLHENGER

Különleges

Törpe

Törpe Láncfűrészes

110.000

4

3

3

9

Blokkolás, Vastag koponya, LÁNCFŰRÉSZ

Ált., Erő

Törpe

Törpe Rakétás

90.000

4

3

3

8

Blokkolás, Vastag koponya, RAKÉTA

Általános

Törpe

Törpe Mordályos

100.000

5

3

3

9

Blokkolás, Vastag koponya, MORDÁLY

Ált., Erő

Törpe

Káosztörpe Láncfűrészes

110.000

4

3

3

9

Blokkolás, Vastag koponya, LÁNCFŰRÉSZ

Ált., Erő

Káosztörpe

Káosztörpe Mordályos

100.000

5

3

3

9

Blokkolás, Vastag koponya, MORDÁLY

Ált., Erő

Káosztörpe

Hobgoblin Sumák suttyó

70.000

6

3

3

7

Árnyék, Oldallépés

Általános

Káosztörpe

Sötéttündér Orgyilkos

110.000

6

3

4

8

Cselezés, Árnyék, MÉRGEZETT TŐR

Ált., Ügyesség

Sötéttündér

Skaven Orgyilkos

90.000

7

3

3

7

Árnyék, MÉRGEZETT TŐR

Ált., Ügyesség (Fiz.)

Skaven

Skaven Méregszél Gránátos

80.000

7

3

3

7

MÉREGSZÉL GRÁNÁT

Ált., Passz (Fiz.)

Skaven

Ember Láncfűrészes

80.000

6

3

3

8

LÁNCFŰRÉSZ

Általános

Ember

Ork Láncfűrészes

90.000

5

3

3

9

LÁNCFŰRÉSZ

Általános

Ork, Goblin

Vadork

90.000

6

3

3

8

Őrjöngés, Tetkók

Általános, Ügyesség

Ork

Goblin Gránátos

80.000

6

2

3

7

Cselezés, Vakarcs, Pontosság, BOMBA

Ügyesség, Passz

Goblin, Ork

Goblin Halálhenger

150.000

4

7

1

9

Masszív, Őrjöngés, Jókora ütés, HALÁLHENGER

Különleges

Goblin

Goblin Szecskavágó

70.000

6

2

3

7

Cselezés, Vakarcs, LÁNCFŰRÉSZ

Ügyesség

Goblin, Ork

Goblin Majomvadász

70.000

6

2

3

7

Cselezés, Vakarcs, Jó anyag, FÚVÓCSŐ

Ügyesség

Goblin

Goblin Ugróbotos

60.000

6

2

3

7

Cselezés, Vakarcs, Jó anyag, UGRÓBOT

Ügyesség

Goblin, Ork

Goblin Fanatikus

60.000

4

2

3

7

Vakarcs, LÁNCOS GOLYÓ

-

Goblin, Ork

Félszerzet Kukta

30.000

5

2

3

6

Cselezés, Vakarcs, Jó anyag, TEPSI

Ügyesség

Félszerzet

Félszerzet Büféskocsi

140.000

6

6

1

9

Jókora ütés, Masszív, BÜFÉSKOCSI

Különleges

Félszerzet

Félszerzet Cukrász

40.000

5

2

3

6

Cselezés, Vakarcs, TORTA

Ügyesség

Félszerzet

Szkink Dzsungelharcos

90.000

8

2

3

7

Cselezés, Vakarcs, FÚVÓCSŐ

Ügyesség

Gyíkember

Ember Orgyilkos

90.000

6

3

3

8

Árnyék, FÚVÓCSŐ

Általános

Ember

Amazon Dzsungelharcos

90.000

6

3

3

7

Cselezés, FÚVÓCSŐ

Általános

Amazon

Ember Mágus

90.000

6

3

3

8

Hipnotikus tekintet, TITKOS MÁGIA

Bármely

Ember

Tzeentch Varázslója

90.000

6

3

3

8

Hipnotikus tekintet, TITKOS MÁGIA

Bármely jártasság

Káosz-Tzeentch

Sötéttündér Varázsló

110.000

6

3

4

8

Hipnotikus tekintet, TITKOS MÁGIA

Bármely jártasság

Sötéttündér

Káosztörpe Boszorkánymester

80.000

4

3

3

8

Hipnotikus tekintet, Vastag koponya, TITKOS MÁGIA

Bármely jártasság

Káosztörpe

Fertőszerzetes

70.000

6

3

3

7

Förtelmes, Őrjöngés

Általános (Fiz.)

Skaven

Skaven Mutáns

90.000

7

3

3

7

válassz 3 Fizikai Képességet (kivéve Karmok, Borotva)

Általános (Fiz.)

Skaven

Káosz Mutáns

90.000

6

3

3

8

válassz 3 Fizikai Képességet (kivéve Karmok, Borotva)

Ált., Erő, (Fiz.)

Káosz

Ember Blokkoló

90.000

5

4

2

9

-

Ált., Erő

Ember

Driád

80.000

6

3

4

7

Árnyék, Hipnotikus tekintet

Általános, Ügyesség

Félszerzet, Erdőlakó, Erdőtündér

Bokorfi

80.000

3

4

2

9

Fogó Ágak, Masszív, Gyökérverés

Ált., Erő

Félszerzet, Erdőtündér, Erdőlakó

Vérfarkas

110.000

6

4

2

9

Őrjöngés, Karmok, Vadállat

Ált., Erő

Ember, Északi, Káosz

Tepsi Büntetés: 10+

A Félszerzetek egyik leghatásosabb fegyvere a Tepsi, ami úgyis mindig kéznél van. A kukták játék előtt főzésre, közben ütlegelésre használják. Blokkolás akció helyett tégy azonnal páncéldobást -1 módosítóval. Amennyiben ez sikeres, tégy sebzésdobást is.

A sikeres közbenyúlás eredményeképpen a játékos a tepsivel félrecsapja a labdát. Dobj 3 szóródást a Félszerzet mezőjétől, hogy lásd, hova is pattant el a labda.

Torta Büntetés: 10+

Tiltott étek. A Tortát elfogyasztása helyett pompásan bele lehet vágni valakinek a képébe. S nem csak a rajzfilmeken, de akár a Vérfoci pályát is! Amikor ezt szeretné tenni, a Félszerzet Cukrász megteheti teljes mozgásértékét, majd ennek legvégén a szomszédos mezőn álló játékos arcába vágja. Dobj egy kockával, ha ez több, mint az áldozat Ügyessége, akkor sikerrel járt. Míg a szemét törölgeti, a következő köre végéig elveszíti szerelési zónáját és nem tud segíteni sem. A Félszerzetnek egyszerre csak egy tortája lehet, de vételezhet újat a következő középkezdéskor. A Tortát hordozva nem lehet nála a labda, de bármikor, akár az ellenfél körében is ledobhatja, ez szabad akció és nem jelent kör végét. Ha a Félszerzet elesne, annyi a tortának. Bár a földről és a mezéről még lenyalogathatja.

Tiltott Mágia Büntetés: 9+

A pályára merészkedő varázshasználók repertoárja eléggé szűkös, az ellenőrök sasszeme előtt csupán kisebb trükkökre futja. A Sokkoló a fő fegyverük. Blokkolás helyett tégy rögtön páncéldobást. Amennyiben sikeres, fektesd el a célpont játékost és tégy sebzésdobást is. A 2-9-es eredmény is KO-nak számít.
A mágia kiegészíti képességeiket, ezért minden jártasság kategóriából választhatnak fejlődéskor, sőt a fizikai képességek közül is, ez utóbbit dupla dobás nélkül is megtehetik.

Rakéta Büntetés: 9+

Tiltott kellék. A Törpe minden középkezdés előtt egy rakétát erősíthet a hátára. Használatakor dobj egy kockával. Amennyiben 1-est dobtál, sajnos a rakéta nem tökéletes. Dobj újra és lásd mi történik. A 4-6-os eredménynél nincs nagy gond, csak éppen a rakéta használhatatlan, de az 1-3-ig terjedő eredmény azonnali robbanást jelez! Fektesd el a játékosodat és sebzésdobást kell neki tenni.
Sikeres start esetén a játékos 6 mezőt repül a kiválasztott irányba. A rakéta sosem teljesen pontos, ezért dobj 3-szor a szóráskockával. A harmadik dobás mutatja meg a földetérés helyét. Ehhez ügyességdobásra van szükség +1 módosítóval. Amennyiben a célmezőn másik játékos található, azt told hátra, mindketten elesnek, tégy páncél és sebzésdobást. A repülés szabad akció, ami mozgás, vagy rohamozás akció részeként lehetséges.

Fúvócső Büntetés: 9+

A Fúvócsővel nem lehet hatalmas veszteségeket okozni, mégis hasznos eszköz lehet, hiszen a lövedéke mérgezett! A méreg elkábítja az áldozatot. Használata esetén a játékos nem mozoghat. Válassz egy célpontot (javasoltan ellenfelet), s ügyesség próbát kell tenned a találathoz. A passzra vonatkozó szabályokat kövesd, de itt a távolság módosítói nem magát a dobást, hanem az ügyességet befolyásolják. Senki sem tartózkodhat a lövész és célpontja között a passz sablon alatt. Sikeres dobás esetén a tű eltalálja a célpontot. Tégy páncél és sebzésdobást. Mivel a tű picike, csak akkor tud kritikus sebet okozni, ha egy igazán érzékeny testrészt talál el. Ezért -2 módosító jár a sebzésdobásra. A lövés nem számít a csapat passz akciójának. Ha a lövés során a dobás eredménye módosítatlan 1-es, lövészünk önmagát sebesítette meg. Fektesd el és dobj azonnal sérülést neki. A céltévesztés nem okoz körvégét, csak ha a játékos saját magát sebesítette meg.

Skaven Méregszél Gránát Büntetés: 9+

A Méregszél gránát törékeny kristálygömb, amit halálos téridő gáz tölt meg. Amikor a kristály eltörik a sárgászöld gáz szétterjed a környéken.

Úgy kell használni, mintha a labdát passzolnád és ez a csapat passz akcióját is jelenti a körre. A gömb azon a mezőn törik szét, amelyiken földet ér, ne dobj szóródást. Ezen a mezőn álló játékos 3+ dobás esetén elesik, a vele szomszédos mezőkön állók csak 5+ dobásánál. Esőben és hóviharban vonj le 1 pontot a dobás eredményéből. Csakis egy gránát dobható középkezdésenként.
A sikeres közbenyúlás jutalmaként a gránát elkapójának kezében zúzódik szilánkokra. Ügyes!

Halálhenger (Törpe & Goblin) Büntetés: 7+

A Halálhenger nélkül pályára lépő törpe a Hosszúszakáll sablonját használja, a goblin esete egyértelműbb. 16 SZP összegyűjtése után megkapja a Profi jártasságot, amit a titkos fegyver nélkül pályára lépő játékos is használhat.

Félszerzet Büféskocsi Büntetés: 7+

A Halálhenger szabályait használja, kivéve, hogy nem kap taposásra extra módosítót.

A Büféskocsi nélkül pályára lépő játékos egy rendes félszerzet karakterisztikájával bír. 16 SZP összegyűjtése után megkapja a Profi jártasságot, amit a titkos fegyver nélkül pályára lépő játékos is használhat.



Készült: 2000.06.04.
Utolsó simítások: 2004.05.18.

Vissza