Állatok és bestiák leírása

A lények leírása szándékosan pongyola, hogy mint egy igazi helyzetben, itt se legyen semmi biztos.

A fegyvereket és páncélt viselő lények kaphatnak teljes fegyverzet bónuszt, és sebfelfogásuk a páncél értékével emelkedhet. A többi lénynél ilyesmire nem kell figyelni.

A mágiaellenállás legalább a harc- vagy a varázserő szintje. Ahol nincs megemlítve, ott megegyezik a harcerővel.

Egyes szörnyek látványa félelemmel tölti el a gyenge szívűeket. Az ilyen lényeknek félelem értékül van. Ha a karakter egy kockával többet dob ennél - amihez hivmaxát hozzáadhatja - akkor képes legyűrni félelmét. Ha nem, akkor -1 módosítóval harcolhat.

Barna medve

Harcerő: 4
Életpont: 13
Sebfelfogás: 1
Sebzés: +2

Baziliszkusz

Harcerő: 4-5
Életpont: 10
Sebfelfogás: 2
Sebzés: +1
Mágiaellenállás: h+1
Félelem: 10

Pillantása kővé változtat 2-es mágikus bónusszal. Ha dobása sikerül, az áldozat örökre kővé válik. Folyamatos nézelődés esetén 2 percenként újra dobni kell.

Csontváz

Harcerő: 3
Életpont: 5
Sebfelfogás: -
Félelem: 6

Szúrófegyverek nem sebzik. A mágia semlegesítésével is elpusztítható.

Démonok

Harcerő: 1-9
Életpont: 6-14
Sebfelfogás: 0-3
Sebzés: +3-ig
Mágiaellenállás: 7+
Félelem: harcerő +4

Különféle képességekkel rendelkeznek és általában nehezen sebezhetők. A tipikus koncepciót használva a nem varázsfegyverek ellen 4-es sebfelfogásuk van. Egyes démonok varázsolhatnak is!

Két alapvető elképzelés ismert a démonokkal kapcsolatban. A régebbi szerint a démonok testtel bíró lények, akiknek céljai sokfélék lehetnek. Hatalmasok, de meg lehet idézni őket és utasítani feladatok elvégzésére. Az ilyen idézés azonban soha nem veszélytelen. Ügyelni kell a formulákra, vagy a szolgálatért cserébe kell adni valamit a démonnak.

A másik koncepció a démonokat testetlen lényeknek képzeli, melyek a halandók lelkére pályáznak. Ezért hát gonosz dolgokra veszik rá az embereket. Hatalmat adnak cserébe a lelkekért. Itt is vigyázni kell velük, nehogy átverjenek. Gonosz lelküket harcerejük, vagy mágiaellenállásuk közül a nagyobb értékkel megegyező láthatatlanság leplezi.

Mindkét elképzelés eredendően gonosznak sorolja be a démont. Te mint mesélő használd testhezállóbb elméletet. Természetesen a két koncepció keveredhet is, tetszőleges mértékben és formában.

Driád

Harcerő: 1
Életpont: 8
Sebfelfogás: -
Tölgyfák lelkeinek tartják őket. Vonzó lányok zöldes-barnás bőrrel. Idegenek előtt nem mutatkoznak.

Egyszarvú

Harcerő: 2
Életpont: 11
Sebfelfogás: -
Mágiaellenállás: h+2

Elefánt

Harcerő: 4
Életpont: 22
Sebfelfogás: 3
Sebzés: +4
Mágiaellenállás: h+1
Félelem: 10, de csak harcban

A megsebzett, őrjöngő elefánt +1 harcerőt kap. Az elefánt képes egyszerre több embert is elintézni, plusz még azokat, akiket letapos.

Ent

Harcerő: 5
Életpont: 15-25
Sebfelfogás: 5
Sebzés: +2-3
Mágiaellenállás: h+1
Félelem: 11

Az entek 4-6 méter magasak. Fejszecsapások ellen csak 3-as a Sebfelfogásuk.

Farkas

Harcerő: 3
Életpont: 6
Sebfelfogás: -

Fekete medve

Harcerő: 3
Életpont: 10
Sebfelfogás: 1
Sebzés: +1

Ghoul

Harcerő: 3
Életpont: 8
Sebfelfogás: -
Félelem: 6

Környezetében a bűz miatt -1 minden kockadobásra.

Goblin

Harcerő: 1+
Életpont: 5
Sebfelfogás: -

Gólem

Harcerő: 4+
Életpont: 15+
Sebfelfogás: 3
Sebzés: +2
Mágiaellenállás: h+1
Félelem: 8

Legalább 2 méter magas.

Gyíkember

Harcerő: 2+
Életpont: 7
Sebfelfogás: -

Értékei mint egy emberé. A fentiekkel egy átlagos harcos bír. A gyíkemberek vértjei 1-es sebfelfogást biztosítanak.

Kentaur

Harcerő: 2+
Életpont: 10
Sebfelfogás: -
Sebzés: +2 rúgással

A fentiekkel egy átlagos harcos bír.

Kígyó (kisebb)

Harcerő: 2
Életpont: 2
Sebfelfogás: -

Mérgezhet!

Kísértet

Harcerő: 1+
Életpont: 5
Sebfelfogás: -
Mágiaellenállás: h+4
Félelem: 8

Egyes szellemek öregíthetik a halandókat, mások életerőt szívnak. Léteznek tárgyak mozgatására, vagyis telekinézisre képes kísértetek is. A leggyakoribb fajtájuk azonban nem rendelkezik természetfeletti erőkkel. Mágikus bónuszuk, ami egyben láthatatlanság szintjük is: 4+.

Rendszerint helyhez kötődnek. Szellemalakjukat a mágia és a varázsfegyverek sebezhetik.

Krokodil

Harcerő: 3
Életpont: 10
Sebfelfogás: 2-3
Sebzés: +2

A hatalmasabb krokodilok 4-5 méteresek is lehetnek, ezeknek a magasabb harcerő és életpont mellett a sebfelfogásuk 3.

A krokodil inkább csak a vízben veszélyes. A vízbe csobbanó dolgokra reagál. 3 órán keresztül képes lélegzetvétel nélkül a vízben lapulni.

Harcerő: 1
Életpont: 10
Sebfelfogás: -
Sebzés: +2 (rúgással)

Ijedősek, félnek a tűztől, a vér és a ragadozók szagától.

A testesebb lovak +1-2 életpontot kapnak, a harci változat +1-2 harcerőt, és hozzáidomították a csatazajhoz.

Manó

Harcerő: 0
Életpont: 1-2
Sebfelfogás: -
Sebzés: -2
Mágiaellenállás: 2-3

Minden 40 centinél kisebb manó. Egyes fajaik mágikus képességekkel bírnak.

Medúza

Harcerő: 1+
Életpont: 7
Sebfelfogás: -
Mágiaellenállás: 4

Pillantása kővé változtat általában 4-es mágikus bónusszal. Ha dobása sikerül, az áldozat örökre kővé válik. Folyamatos nézelődés esetén percenként újra dobni kell.

Nimfa

Harcerő: -
Életpont: 6
Sebfelfogás: -

Gyönyörű nők, akik szépségük mellett 4-8-as mágikus bónusszal bűvölhetik el a férfinépet.

Ogár

Harcerő: 4-5
Életpont: 13
Sebfelfogás: 1+p
Sebzés: +2
Félelem: 8

Az ogárok 2,5-3 méteresek.

Óriás

Harcerő: 6
Életpont: 20
Sebfelfogás: 2+p
Sebzés: +4
Mágiaellenállás: h+1
Félelem: 13

Az óriások 5-6 méter magasak.

Ork

Harcerő: 2
Életpont: 8
Sebfelfogás: 1 (páncélban)

A fentiekkel egy átlagos harcos bír.

Pegazus

Harcerő: 2-4
Életpont: 10
Sebfelfogás: -
Sebzés: +2 (rúgással)

Repülő szárnyas ló. Okos.

Sárkány

Harcerő: 6
Életpont: 25+
Sebfelfogás: 5
Sebzés: +6
Mágiaellenállás: 6-10

Tűzleheletük 4-9-es mágikus bónusszal számolandó. Rendelkezhet varázsképességekkel is. 50 éves sárkány 12 méteres.

 

 

Alapok

Növekedés

Harcerő

4

+1/3m

Életpont

25

+1/m

Sebzésfelf.

4

+1/10m

Sebzés

+4

+1/10m

Mágiaell

6

+1/2m

Lehelet MB

4

+1/5m

Félelem

11

+1/5m

A sárkány kb. 4 centit nő évente. A fenti értékektől kissé eltérhet, az idősebbje mágiát használhat.

Szatír

Harcerő: 1
Életpont: 7
Sebfelfogás: -
Mágiaellenállás: h+1

A fentiek egy átlagos szatír értékei. Nem harcos típusúak.

Troll

Harcerő: 5
Életpont: 13
Sebfelfogás: 1
Sebzés: +2
Félelem: 9

A trollok 2,5-3 méter magasak. Csak hőlátásuk van. Félnek a tűztől, ha égési sebet kapnak félelem tesztet kell dobniuk. Célszám 5+ a kapott összes tűzsebzés, egy kockával dob, amelyhez harcerejét hozzáadhatja. Körönként 1 életpontot regenerálnak, kivéve az égési sebeket.

Tündérke

Harcerő: 0
Életpont: 1-2
Sebfelfogás: -
Sebzés: -2

Szárnyas, aprócska tündérkék. Csintalanok, változatos mágikus képességekkel bírnak, bűbájokat, illúziókat használnak főként. Varázserejük 2-4 közötti.

Vadkan

Harcerő: 3
Életpont: 9
Sebfelfogás: 1
Sebzés: +1

Vámpír

Harcerő: 2+
Életpont: 9
Sebfelfogás: -
Sebzés: +1
Mágiaellenállás: h+2
Félelem: 7

Tulajdonságai mint egy emberé, csak 2-vel több életpontjuk van. A vámpírok általában idősek, emiatt szerteágazó tapasztalattal rendelkeznek. Hipnotizálni tudnak, parancsolnak az embereknek és állatoknak (mágikus bónusz: 4-8). Harapásuk fertőző, az általuk elpusztított személy vámpírként éled fel. A napfény sebzi őket.

Vérfarkas

Harcerő: 4-5
Életpont: 8
Sebfelfogás: 4

Alakváltók, a fenti értékek farkasként értendők. Ezüst- és mágikus fegyver ellen nincs sebfelfogásuk.

Zombi

Harcerő: 2
Életpont: 6
Sebfelfogás: 2+p
Sebzés: +1
Félelem: 5-6 (állapotfüggő)

A mágia semlegesítésével is elpusztítható.

 

Készült: 2001.06.23.
Utolsó simítások: 2003.11.26.

Vissza